Metodologija 7 korakov, je primerljiva z okoljskim standardom ISO 14001 in predstavlja postopek dela posamezne ustanove, da pridobi oziroma ohrani t. i. ZELENO ZASTAVO - najvišje priznanje vključenosti in dela po enotni metodologiji (ki je temelj programa Ekošola tudi v mednarodnem pogledu).
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (ocena okoljskega vpliva VRTCA na devetih področjih: odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica vrtca/šole/fakultete, biotska raznovrstnost, ohranjanja našega sveta, splošno) |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (jedro dela za šolsko leto in določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM - DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE, OZAVEŠČANJE IN VKLJUČEVANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISINA (izjava o eko-poslanstvu v obliki eko-listine, ki jo pripravi ustanova sama) |
I. V prenovljenem Eko-portalu izpolniti vseh sedem korakov
- Izbrati najmanj eno področje v okviru projekta ZGODNE NARAVOSLOVJE
- Izvesti aktivnosti v okviru dvhe (od treh) obveznih tematskih sklopov
- Sodelovati pri enem od spodaj navedenih projektov
- Po lastni izbiri posredovati en prispevek o uspešno doseženem projektnem rezultati, tematski vsebini zgodnje naravoslovja v zbornik
II. PLAČATI PRISTOJBINO 2017/2018
VRTCI
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2017/2018 bo treba izvesti naslednje aktivnosti:
1. Izbrati najmanj eno področje v okviru projekta ZGODNJE NARAVOSLOVJE: Izbrani naravoslovni tematski sklop ima alternativno obliko v obliki tematskega podsklopa, ki se navezuje na glavno temo – področje. Izbrani naravoslovni tematski sklop naj temelji na procesu spoznavanja okolja, raziskovalni dejavnosti ter razvijanju ustvarjalnih sposobnosti in to skozi naslednje vidike: Pri navedenih aktivnostih gre za odnos, ki temelji na ozaveščenosti in znanju ter za vzgojni proces, ki je povezan z zgledom odraslih in družbe 3. Sodelovati pri enem od naslednjih projektov: 4. Objava enega prispevka v zborniku zbranih vsebin projekta »Zgodnje naravoslovje temelj za trajnostni razvoj« (po lastni izbiri posredujete en prispevek o uspešno doseženem projektnem rezultati, tematski vsebini zgodnje naravoslovja v zbornik v skladu z razpisanimi pogoji za objavo prispevka) ali prispevek primera dobre prakse iz tematskih sklopov (Voda, Odpadki, Energija) ali eno področje v okviru projekta Zgodnje naravoslovje.. Objava v zborniku zbranih vsebin projekta "Zgodnje naravoslovje temelj za trajnostni razvoj" je v Pravilniku o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive ovrednoteno s tremi točkami (17. člen, točka c, rubrika 8 - prva objava samostojnega avtorskega članka v strokovnem časopisu ali pedagorški reviji, objava treh didaktičnih nalog, objava priredbe glasbenega dela ali objava lastne skladbe;) |