Odgovorno s hrano

DRUGA DELAVNICA MEDNARODNEGA PROJEKTA ODGOVORNO S HRANO!

Dodano: 2016-09-01 06:22:17
V sredo, 4. novembra 2015 je na Pedagoški fakulteti v Ljubljani potekala druga delavnica mednarodnega projekta Odgovorno s hrano.

V sredo, 4. novembra 2015, je na Pedagoški fakulteti v Ljubljani potekala druga delavnica mednarodnega projekta  Odgovorno s hrano! We Eat Responsibly!, ki je obravnavala ključna vprašanja o hrani, porabi hrane ter o vplivu hrane na naše zdravje in življenjski slog.
Delavnica je bila namenjena predstavitvi metodologije sedmih korakov, preko katerih bodo učenci skupaj z mentorji razvijali kritično mišljenje, pridobili potrebno znanje in usposobljenost, da postanejo globalni državljani in sprejmejo nove vedenjske vzorce na področju (pre)hrane.
O prehranski pismenosti  ter o odgovornem prehranjevanju je predaval  doc. dr. Stojan Kostanjevec. Predstavil je vključevanje ter povezovanje znanja, veščine in vedenja, ki so potrebna za načrtovanje, vodenje, izbiranje, pripravo in uživanje hrane, glede na potrebe posameznika.  Izpostavil je tudi usvojeno znanje  učencev, kakšno je njihovo znanje ob zaključku osnovnošolskega izobraževanja, katera znanja in veščine ter navade pridobijo. Ob zaključku šolanja bi morali učenci razlikovati med zdravo in nezdravo hrano, poznati vpliv hrane na zdravje, imeti spoštljiv  odnos do hrane, razumeti prednosti lokalno pridelane hrane ter poznati prehrambno piramido.
V nadaljevanju so se udeleženci delavnice individualno odločali  o zapisanih trditvah glede izbire hrane, ter svojo izbiro tudi komentirali. Kasneje  so v skupinah izpostavili aktualne probleme s hrano in odnosom do prehranjevanja v vrtcih in šolah.  Aktualne probleme so umestili  glede na stopnjo problematičnosti (1 – najbolj problematičen, 7 – najmanj problematičen).

  1. Problem slabega zgleda od doma in ostajanje hrane (zavržene hrane). Ker so starši hrano plačali, jo je potrebno pri malici ali kosilu vzeti, če tudi je toliko ne pojedo oz. je ne marajo.
  2. Kultura in odnos do hrane, pestrost hrane (niso navajeni jesti več vrst hrane)
  3. Odnos vzgojitelja do prehrane (vzgoja z zgledom)
  4. Ne majajo jedi na žlico (razlika med učenci/dijaki, ki prihajajo iz mesta)
  5. Se ne hranijo redno ter hitra hrana, enolična prehrana
  6. Preveč predelane hrane in sladke pijače
  7. Ne dobijo dodatkov, če si jo želijo

Sledila je praktična delavnica zdrave prehrane s kuharskim mojstrom Matjažem Kološem. Predstavil je nekaj načinov kako pripraviti različne jedi, na kaj je potrebno biti pozoren pri pripravi in obdelavi hrane ter kako lahko pripravimo zdrave obroke.  Za udeležence delavnice  je pripravil šest vegetarijanskih jedi, ki so jih udeleženci pomagali skuhati in kasneje tudi poizkusili. 

 


RECEPTI MATJAŽEVE KUHARIJE 


Jabolčna pita s polnovredne pirine moke

 Prosena juha z zelenjavo

Popečena polenta z lečino omako

Preprost sadni sladoled 

PROJEKTI
Eko kviz

Ekokviz za srednje šole

Eko paket

Hrana ni za tjavendan

Raziskovalci biotske raznovrstnosti

Jaz, ti mi za Slovenijo

Znanje o gozdovih


POROČILO EKOŠOL